یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

جغرافياي اقتصادي قبرس 27 ص

دانلود پاورپوینت , تحقیق , مقاله , جزوه و پرسشنامه نمونه فصل دوم پایان نامه , دانلود پیشینه تحقیق و چارچوب نظری پژوهش

جغرافياي اقتصادي قبرس 27 ص

۵۱ بازديد
جغرافیای اقتصادی قبرس 27 ص

جغرافیای-اقتصادی-قبرس-27-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

Steppe‏ (جلگه های وسیع بدون درخت)
‏این نوع گیاه اساساً در منطقة Mesaoria‏ رشد می کند که دمای آن دچار تغییرات فصلی می شود و بارندگی در آن شایع است. درخت در این پوشش گیاهی به ندرت دیده می شود و می توان آن را جزء یکی از انواع گونه های علفی و گیاهن پیازدار محسوب کرد. بارش زمستانی ، آغاز رشد است که البته طول مدت این بارندگی و رشد 2 الی 3 ماه است. در تابستان و پائیز تنها بوته ها و گیاهان تیغ دار (خاردار) دیده می شوند . (Prosopis Farcta) , (ZIziph us lotus) Gonnara‏ در نمونة بارز آن هستند.
‏جر‏ی‏ان ها (جریانات رودخانه ای) قبرس
‏هیچ نوع جریانی در جزیره وجود ندارد. رودخانه ها در زمستان و تابستان جریان دارند. اما البته در حال حاضر فقط در زمستان های بارانی جریان دارند. (Yalia)yayla , (pedios)kanlidere‏ دو جریان عمده در TRNC‏ هستند.
‏جغرافیای اقتصادی قبرس
‏فعالیت های اقتصادی در قبرس بصورت زیر تقسیم بندی می شوند.
‏کشاورزی
‏صنایع
‏تجارت و بازرگانی
‏توریست و گردشگری
‏1- کشاورزی
‏عمده ترین محصولات کشاورزی:
a‏) غلات : ‏پرورش و تولید غلات عمده ترین تجارت در جزیره است. گندم و جو در چندین منطقه در TRNC‏ رشد می کنند.
‏گندم :‏ این محصول بطور عمده در Mosaoria , Gecitkale‏ رشد می کند.
‏جو:‏ بیشتر در Mesaoria‏ پرورش می یابد. وقتی به حد نصاب رسیده مازاد آن صادر می شود.
‏مرکبات:‏ مرکبات در تمام جزیره پرورش یافته و عمدتاً به انگلستان ، نروژ و هلند صادر می شوند.
‏انگور:‏ پس از مرکبات ، انگور ، عمده ترین منبع در آمد در قبرس است. که در صنایع مشروب سازی هم استفاده می شود. همچنین انگورها در روستاهای dAkdogan , Mehmetcilk , Yigitkoy‏ در TRNC‏ رشد می کنند.
Carob‏: این نوع محصول عمدتاً در شبه جزیره ها و دامنة کوههای Besparmak‏ در TRNC‏ پرورش می یابد و بهترین محصولات کیفی از این نوع در ناحیة Tylliria‏ در قبرس رشد می کنند. در مدیترانه ، قبرس، اولین کشوری است که سود بیشتری از این محصول می برد. این محصولات عمدتاً به انگلستان صادر می شوند.
‏(زیتون) Olive‏ ها:‏ این محصولات هم مانند Carob‏ ها در شبه جزیرة Karpaz‏ و دامنه کوههای Besparmak‏ رشد و پرورش می یابند. البته مقدار کمی از ان هنوز به انگلستان صادر می شود.
‏میوه ها:‏ مهمترین میوه ها ، شامل انواع سیب ، هلو ، گلابی، آلو ، گیلاس ، زدآلوو آلوی وحشی اند که همگی در مناطق کوهستانی جنوب قبرس رشد می کنند.
‏سایر میوه ها:‏ انارع خربره و هندوانه: که در چندین منطقه در TRNC‏ رشد می کنند، اما عمدتاً در Guzdyurt , Akdeniz , Doganci , Gaziveren , Bostancl‏ و روستاهای Taspmar‏ پرورش می یابند.
‏تنباکو‏: اغلب فضاهای پرورش زیتون در حاشیة TRNC‏ قرار گرفته اند یعنی در سواحل Karpaz peninsula‏ می باشند.
‏پنبة خام‏: پنبة خام در شبه جزیرة Karpaz‏ و در غرب Mesaoria‏ پرورش می یابد.
‏سیب زمینی‏: در مکانهایی در اطراف Guzelyurt Bogrzici , Beyarmudu Duzce‏ و روستاهای اطراف Lef*******a‏ پرورش می یابد.
‏هویج:‏ در مکان هایی مشابة سیب زمینی رشد می کند و یک محصول صادراتی است.
‏پرورش و رشد سبزیجات اولیه یک تجارت عمده در TRNC‏ است.
‏پرورش حیوانات در قبرس: پرورش حیوانات در اقتصاد قبرس بسیار مهم است و مخصوصاً یک تجارت عمده در روستاها محسوب می شود. اما بعلت کمبود غذای دام، آب ، ابزار و لوازم مدرن مکانیکی و کاهش روشهای مختلف پرورش مناسب یک تجارت نامناسب محسوب می شود. تمام انواع حیوانات مثل گاو ، گوسفند و بز در انواع مناطق TRNC‏ پرورش می یابند.
‏تصویر شمارة ص 30‏: این تصویر آب و هوا و دمای مدیترانه ای را در اواسط فوریه نشان می دهد. تصاویر بر اساس درجه فارنهایت می باشند.
‏تصویر شمارة 2:‏ دمای اواسط آگوست را در مدیترانه نشان می دهد (بر اسا فارنهایت).
‏گیاهان مدیترانه ای:
‏انواع مختلفی از زندگی گیاهی در آبگیرهای مدیترانه ای رشد می کنند که مثال زدنی می باشند. انسان ابتدا در این مناطق اقامت گزید و سپس با خانگی کردن محصولات و میوه های وحشی مثل انگور، درخت زیتون ، انجیر، Carob‏ و غلات (یعنی کاشت آن ها در محیط زندگی و خانه) باعث توسعة این مهارت ها و ایجاد این نوع تمدن گشت.
‏در طول زمان 8000 سال ، او انسان برای ساختمان سازی چوب را برید ، بر روی آن حکاکی نمود بعنوان سوخت از آن استفاده کرد و از آن جوهر مازو تهیه کرد و سپس به کشاورزی و ایجاد باغهای میوه پرداخت و برای پرورش گوسفند و بز از علفها برای چرانیدن استفاده نمود و بهمین دلیل امروزه پوشش گیاهی اندکی باقی مانده است. همة آنچه اکنون در دره های کشاورزی باقی مانده است، بقایای زندگی گیاهی در مراحل تولید و زوال است. بنابر این ما باید به فکر پرورش گیاهانی مثل بوته ها و تیغها و گیاهان کوتاه عمر باشیم که در روند تدریجی مراحل تغییر گیاهان ، آب و هوا و خاک ، تغییر می کند. جنگل جزء پوشش گیاهی را بطور ناپیوسته در مناطق مدیترانه ای مشاهده می کنیم.
‏و در ادامه باید گفت که در طول زمان طولانی ، درخت ها افتاده (خشک شده) و بوته ها در اثر فرسایش خاک خشک شده و دامنه ها به شیب های صخره ای و سنگلاخی با بوته های پراکنده تبدیل شده و وضعیت در چند مایل اطراف سواحل مدیترانه ای بهمین صورت است.
‏وضعیت آب و هوائی
‏آب و هوای مدیترانه ای اساساً متغیر است و هیچ معیار خاصی برای توصیف آن وجود ندارد. تصاویر کاملاً واضح است. بارش باران در ماههای اکتبر و اوریل بیشتر است، ولی زمستانهای آن سرد نیست و میانگین آن بالای F‏ ْ40 (C‏ ْ 3/4) تابلای F‏ ْ 50 (C‏ ْ 10) در طول ماههای سردسال است. جنگلها ناپیوسته اند.
‏تابستانها بسیار گرم است با میانگین دمایی بالاتر از F‏ ْ 70 و در آفریقای شمالی بعضاً به بالای F‏ ْ 86 (C‏ ْ 30) می رسد.
‏(تصویر شمارة 2). روزهای تابستان بسیار روشن و آفتابی است و دورة lagrande chalear‏ به آن می گویند. که میانگین تابش خورشید در آن 10 ساعت در روز در طول ماههای ژوئن تا آگوست است. این فصل گرم برای رسیدن انواع میوه های مدیترانه ای کاملاً مناسب است.
‏بیشترین فصل رشد گیاهان در این دورة گرم سال است و دوباره وقتی شروع می شود که اولین بارانها از راه برسد که معمولاً در ماه اکتبر است. (تصویر شمارة 3) بعضی از انواع گل ها در اواخر پائیر و اوائل زمستان می رویند و بعضی ها هرگز رشد فعالی در تمام طول زمستان ندارند. اوایل بهار زمانی است که بیشتر گلهای ‏همیشگی مدیترانه ای می رویند و دورة گل دهی در اواخر آوریل به اوج می رسد وقتی که انواع گیاهان سالیانه در دامنه ها و اطراف تژه ها می رویند. در ماه ژوئن این گیاهان می میرند و اما بسیاری دیگر دانههای خود را می افشانند و در میان گلها فقط می توان انواع خارها و گیاهان خانواده نعنا را مشاهده نمود.

 

دانلود فایل
 

قبرس کجاست؟

کشور قبرس، به یونانی Kípros، به ترکی Kıbrıs، جزیره ای در شرق دریای مدیترانه است. این کشور از زمان های بسیار قدیم به دلیل ثروت معدنی، شراب، محصولات عالی و زیبایی های طبیعی مشهور بوده است. مساحت کل آن 9251 کیلومتر مربع می باشد. قبرس در حدود 40 مایلی (65 کیلومتری) جنوب ترکیه، 60 مایلی (100 کیلومتری) غرب سوریه و 480 مایلی (770 کیلومتری) جنوب شرقی سرزمین اصلی یونان واقع شده است. قبرس که بیش از 10 هزار سال از آبادی آن می گذرد، در یک تقاطع فرهنگی، زبانی و تاریخی بین اروپا و آسیا قرار دارد. پایتخت این کشور لفکوزیا ( نیکوزیای مرسوم ) می باشد.کشور قبرس

آب و هوا کشور قبرس

قبرس دارای یک آب و هوای مدیترانه ای شدید، با یک ریتم فصلی به شدت مشخص می باشد. تابستان های گرم و خشک (ژوئن تا سپتامبر) و زمستان های بارانی (نوامبر تا مارس) با تغییر کوتاه در فصول کوتاه پاییز و بهار (به ترتیب از اکتبر و آوریل تا مه) از هم جدا می شوند. بارش پاییز و زمستان، که کشاورزی و تأمین آب به آن بستگی دارد، متغیر است. دمای تابستان در نیکوزیا بین حداکثر متوسط ​​روزانه 98 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) و حداقل روزانه 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) می باشد. در زمستان محدوده دمایی بین 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) تا 41 درجه فارنهایت (5 درجه سانتیگراد) است. از دسامبر تا مارس، دامنه Troodos چندین هفته دمای شب را چندین درجه زیر صفر همراه با یخ زدگی تجربه می کند و بارش برف قابل توجه است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.